Thursday, February 12, 2009

Kempen Derma Darah

smlm ada kempen derma darah kat UITM,Segamat.konon nye aku nak gi la jgk derma darah.biase la aku kan pemurah.dah 2 sem aku nak derma darah xdpt2.jd smlm aku gi la sorg2 sbb mmber aku yg len mlm die ade test.ade jugak yg tkut nak derma.dah siap mkn2 sume,arround 12pm aku gi la penawar.mmg ramai giller la yg beratur.ade yg nak pengsan sume ade.mule2 aku gi kat kounter nak mintak borg, pastu nurse tu ckp borg kene stop dulu.punye la bersemangat nak derma darah, aku pon tunggu la dlm 30minit lg.ttbe borg derma tu die bukak blik.aku ape lg amek la 1.turs isi dengan cepatnye sebab kene Q ramai sgt.


1st skali kene timbang berat n tekanan darah.2x test tu aku lepas n xde masalah.2nd tu nak check kumpulan darah pulak.pon aku lepas n xde masalah..
kire aku mmg dah layak la nak derma.kumpulan darah aku darah B.mak aku kate ikut darah abah aku..

pastu kene la Q lg utk masuk derma darah.giller lame aku tunggu.dekat 3jam jugak la aku menjadi ahli penawar tu.pastu turn aku.die tnye la lgi skeli ape yg ptut die tnye..
n lg skali aku lepas..aku beratur pulak kat dlm tmpt org derma darah tu..sumenye tgh baring nak derma darah..smpai yg munth2 pon ader..kecut jgk perut aku tgk..depan aku ade 2 org n blkang aku ade la dlm 50rg lg nk derma darah..ttbe nurse tu ckp ber darah dah hbis..
dengan bengang nye aku blik bilik..n org yg 2 org depan aku tu pon blik ..yg blkg aku tu apetah lg..msti la xdpt jgk kan..slmt la aku ni di kalangn org yg sabar tau..



peh,tp klu nak ingat2 blik dah la 3jam aku menuggu nak derma darah..pastu beg darah dah hbis pulak.geram giller..macam nak nangis pon ade..sedih2.tp nak wat cmne kan,bukan rezeki aku nak derma darah tu...

::aku yg sedih::






No comments: