Sunday, January 20, 2013

Jiwa Kacau

Selamat malam org2 yg mata mcm burung hantu malam ni. Termasuk juga aku. Malam ni terasa sesangat kesunyian yg menyelubungi diri. Emak dengan abah dah lama berlayar. Tido dengan nyenyak nya. Nampaknya tinggal aku seorang saja yg tidak dpt melelapkan mata. Mengapa?? Sediri pon tidak tahu. Berbalik kepada tajuknya Jiwa Kacau. Betolkah?? Errrmmmmm

Kadang2 kita sendiri tak tau apa makna jiwa kacau. Kadang2 kita sendiri tak tau kenapa menyebabkan sesorang itu jiwa kacau. Jiwa kacau yg heavy boleh membawa kepada ketidakwarasan akal. Tp aku setakat ni belom sampai ke tahap itu la sekali kan. InsyaAllah dapat mengawal dan mengelak diri dari menjadi sebegitu. Persoalannya, mengapa sesorang menjadi jiwa kacau. Entahlaaa, aku sendiri xtau apa masalah yg ditanggung. Apa kena dengan mood yg selalu kelaut, yg selalu tidak tentu arah. Mslh nye aku xtau. Mane silapnya.

Betola kekadang tu kita rasa mcm diri kita betol kan. Padahal sebenarnya diri kita ni salah. Sebab itu wujudnya muhasabah diri. InsyaAllah. Aku terus mencari diri ini yg sebenarnya. Tapi aku perlukan manusia dan orang2 yg penting dalam hidup aku dan di sekeliling aku. Harap2 segalanya akan berjalan lancar. Kurangkan stress diri ini. Perkara utama, berbalik kepada akar. Islam dan agama. Kembali la kepada Yang Esa. InsyaAllah akan dapat jalan dan petunjuk kepasa hambaNya yg dalam kesusahan.


Sent from my iPhone

No comments: