Tuesday, January 15, 2013

Weekend bersama Emak :)

nampaknya weekend sy pada minggu lepas sepertinya padat bersama cousin dan emak. selepas abis pergi majlis menyambut menantu untuk June dan Eddy. kami pon balik. aku,emak,lela dan omet tumpang nanie. kami naik 1 kereta pergi ke majlis kenduri kawin. 


balik2 je nani bercadang nak bawak ammar pergi klinik. sebab budak kecik tu demam,selsema dan batuk. selepas pergi klinik nak ke jusco pulak katenye. kemain lagi semua nak mengikot. selepas mendapat green light dari penjaga memasing la kan. bersiap sedia untuk berjalan pulak.


kalau nama berjalan kemain berdesup semuanya bersiap. baik yang kecik, yang besar sama je kuat berjalan nye. memang pantang di ajak dan dipelawa pandai je la semua nak mengekor. memane yg xdiajak pon pandai mintak diri dipelawa. kelassss kan. hahahaaa.
  

destinasi pertama macam biasa la, memang tujuannya nak membawak ammar ke klinik. pergi klinik yethin. tapi doktor belum masuk lagi. jadinya nani amik ubat je untuk ammar.


kami meneruskan perjalanan ke jusco la seperti yang dirancang. omet xjadi ikot. sebabnya melor nak ikot. jadi tempat omet diganti dengan melor. omet kirim barang je kat melor. destinasi pertama macam biasa, memang jusco tengah sale sempena tahun baru cina kan. 


sebabnya hari sabtu tu aku dah keluar dengan fyza. pergi ke jusco jugak. memang borong dan shopping sakan. sale sampai 70% sape yg xmau beli kan. banyak aku beli. bayangkan harga seluar yg RM129.90 cuma dapat dengan harga RM 38.90 tunggu apa lagi. serbu je la semua kan. aku beli sampai 3helai seluar. pastu pergi hari ahad membeli lagi sehelai seluar. gasak sangat la keje tukar seluar. hahaha.


hari sabtu tu pon aku dah beli baju sampai 2helai. pastu beli kasut sepasang. memang shopping sakan. hari ahad masa kua ngan cousin dan emak tu beli seluar saje. yg lain x beli. oppps terlupa, aku beli beg skali. yg dekat kisok kekecik jual tu. RM35.00 sahaja. tengok la beg yg aku gayakan itu. itulah hasil tawar menawar. akhirnye dapat harga yg inginkan. dan aku terus membeli. kekadang org cakap kalau nak membeli dan dah berkenan memang terus beli. jangan bertangguh lagi. nanti kalau xbeli dah balik uma menyesal la pulak kan.


memang hari ahad spent time dengan emak je. cousin aku cakap sesekali bawak mak sedara berjalan kan. kesian dekat ammar la sebab die kurang sihat. jadi biase la keje nak mengamuk je la kan. sabar je la ibu die melayan die. heheheee. nanti kite jenjalan lagi ye.... tunggu sale baru best berjalan. dan yang pastinya tunggu banyak duit baru best nak memborong semua barang :)



No comments: