Friday, January 04, 2013

Sudahkan Anda Mengemaskini | ASB :)

nampaknya misi untuk membuat 1hari 1entry meleset la pulak. semalam tidak sempat untuk meng'update' pulak blog ni. sebabnya kebizian melanda. bizi buat keje sikit2, pastu bizi belakon. sebab bos dari pagi sampai ke petang xbebalik. jadi terpaksa la belakon dengan efficient sekali.

sumber : encik google

semalam aku halfday pulak tu. sebab apa. sebab saje, mau mengemaskini akaun ASB aku. tengok banyak ke tidak pelaburan yg telah aku laburkan. alhamdulillah sudah berhasil rupanya. sebenarnya aku membuat ASB Loan melalui CIMB Berhad. sebab itu bank yang paling dekat dan paling aktif aku gunakan. Jadi senang la kot. kalau xbuat loan ni kan, memang tidak membuat la aku buku biru ini.


sumber : encik google

semalam aku kemaskini dekat pejabat pos je. alhamdulillah sekali lagi sebab orang tidak berapa ramai. sebab aku pergi hari kedua kan. kalau hari pertama jgn harap la nak dapat giliran yg depan2. lagipon aku pegi awal jugak la semalam. takot kalau-kalau tetiba ramai orang berpusu-pusu kan. 

aku adalah salah seorang yg tidak terkecuali untuk mengeluarkan dan mengemaskini akaun itu. dan nampaknya tahun pertama sudah tersenyum lebat. berapa jumlah pelaburan aku itu adalah rahsia ye. jeng.jeng.jeng.... aku mengeluarkan dan memasukkan semula utk pembayaran loan. ada sedikit ye disitu aku keluarkan utk belanja. hahaha. xpe, first kan. next year, kena keraskan hati hanya untuk kemaskini. bukan untuk mengeluarkan itu dividen. tahun ini anggaran 8.9% tak silap la. agaknya. kalau salah betulkan aku ye.

yeay !! berjaya mengupdate. nampaknya hari ini kena bekerja keras untuk update lagi satu enti. nak cover untuk semalam dengan hari ini. gila kan. entah sampai bila la misi ini akan berjalan dengan lancar. xkan nak 365hari sama dengan 365entry. mati2. apa je la aku nak bualkan dan nak ceritakan. hahahahaa. tengok sajorlah nanti. dan tengok kerajinan tuan blog. selagi boleh dicover ok lagi la kan. insyaAllah.


No comments: