Thursday, March 15, 2012

Kopok POPO


assalamualaikum semuanya untuk hari kamis ni. rasanya macam dah lama berehat la pulak kan. sebenarnya sudah 2 hari aku tidak pergi bekerja. hari pertama xkeje sebabnye sakit perut disebabkan masalah wanita. hari kedua pula sebab cuaca yang tidak mengizinkan. faham2 je la kan aku ni. 

hari ini nak cerita pasal keropok yang dulu masa kecik2 semua budak suke makan. nama die kopok budak. kopok budak nyarap. kopok memacam lagi la yg orang panggil untuk budak dlm kopok ni. yang penting budak ni x bebesar jugak kan. gitu jugak la die nye. tapi memang sedap sebenarnya. nama die sebenarnya jenis muruku ikan. tak silap aku la.

tadi masa rehat kat kantin kilang, tak tau nak makan apa. jadinye makan je la kopok ni yang dijual kat kantin. tetibe macam mengimbau kenangan masa budak kecik pulak kan. biasa la aku rasa semua orang yang masa kecik mesti makan kopok ni la. kopok ni kan boleh dikatakan femes jugak la. sapa je tak mencarik kopok ni. sampaikan bapak aku yang skang umur dh 60tahun pon still makan kopok ni. kalau belanja kt mydin mesti die beli yang besar untuk die makan. comel kan :)

padahal takde ape sangat pon nak share untuk hari ini, saje je nak penuhkan entri. nak update ape pon tak tau. teruslah keluar citer pasal kopok ni. heee. kbai. sekian :)

No comments: