Thursday, August 16, 2012

Ketuk-Ketuk Ramadhan | Tart Gulung Nenas

tajuk kemain taknak kalah lagi ketuk-ketuk ramadhan kan. mari bercerita pasal membuat kuih raya pulak. selalunye cerita pasal berbuka dan juadah je kan. kali ni, mood raya, musim nak raya. mestilah membuat biskut raya kan. cubaab pertama membuat tart gulung nenas. nampaknye membanggakan dan menjadi. timekasih kepada omet, makcik kesayangan saya yang mengajar membuat tart ini. sodap dan rapuh. cair dimulut nampaknye :)






sesi mengadun dibuat oleh aku. terer dan handal kan. ada ciri-ciri kewanitaan la disitu ye. pastu sesi menggulung aku dengan mayang buat. emak tolong sapu telur dekat atas tart tu. tengok2 oven sesame la ye. sape yang sempat die tengok la. :)




akhirnye. hasil yang tidak mengecewakan. dan pembuatan juga tidak merumitkan. malah macam lagi senang dari tart biasa kan. comel pon comel. teruja sebab dah reti buat biskut raya. hahaha



letak kat balang ni bukan untuk dijual. jgn nak birahmatikaya mencaras rezeki orang. ni untuk kat uma la. kami letak dlm ni senang nak letak tempat kuih kat uma nanti kan. yeay !!! berjaya. dah boleh kawin. !! ehhhh !!!! :)

kbai :)



No comments: