Wednesday, August 01, 2012

Selamat Hari Lahir Yang Ke-59 Emak :)

Yeay !! Sudah masuk bulan Ogos. Permulaan bulan Ogos otomatik kepala ini akan mengingatkan besday emak. Alhamdulillah tahun ini sepertinya jatuh bulan puasa kan. Jadi mari kita main surprise untuk emak. Selama mak xde sakit jantung. heeee. Semalam, 31 Julai 2012 selepas berbuka. Settle semuanya. Siap mandi sume. Kebetulan encik chenta berbuka dirumah. Dia lah teman setia yang terpaksa la meneman aku untuk mencari sesuatu untuk besday mak. Memang sudah plan pon dengan dak domok mayang untuk beli kek dari Secret Recipe. Macam biasa la kek peberet, Chocolate Indulgence. 


Dengan gigihnya mencari kek ini. Memula pergi ke Aeon Bukit Indah nak tengok SR kat sane kan. Kekonon macam dah lama gitu xpegi mall. heee. Malang nasibnye sebab kek peberet kehabisan. Dengan tidak berputus asa, terus pergi ke Perling Mall pulak untuk SR disana. Alhamdulillah nasib menyebelahi kami. Dapat kek Chocolate Indulgence yang diimpikan. Selesai gedebak gedebuk beli dan tulis sesuatu. Depan SR ade Tutti Frutti, mak ade cakap aritu dah lama tak makan Tutti Frutti. Terus ingat. Jadi tapau kan untuk mak.


Kemain lagi makcik sekarang ni. Teringin Tutti Frutti la kan. heee. Sesampai dirumah dalam pukul 10.30pm la gitu. Si mangsa sudah tido. Jadinye mengerjakan plan dengan sempurnanya. Dak domok mayang gigih memasang lilin. Abah pon ade tengah tgk tv. Panggil abah join. Kami bawak kek terjah ke dalam bilik mak. Terus menyanyi kan lagu happy birthday cam bebudak. heee. Abah yang pegang kek pon nyanyi jugak. Emak dalam mamai-mamai tiup lilin terus bangun. hahahaha. Suke. Seronok3.


Alhamdulilah plan kami berjalan dengan lancar tanpa pengetahuan si budak mak. heee. Mesti la suke semuanya kan. Pastu jadi peningnye sebab kek bebeso tidak xde space nak masuk dalam esbok. hahaha. Kelako. tu yang dipikirkannye dulu. Kalau name mak memang gitu la jawabnye kan.


Walaupon kami bertiga saje yang kekonon celebrate besday. Tapi tetap happy. Dalam mamai-mamai emak selamat die tiup lilin. Kalau bebangun tido di sigung nye kek tu tak ke naye. hahaha. Abis rancangan jadinye pulak kan. :)


Kepada emakku sayang, Puan Hasnah binti Abd.Razak selamat menyambut hari lahir yang ke-59 pada 1hb Ogos. Semoga sentiasa dilindungi Allah. Sentiasa diberkati. Semoga panjang umur, murah rezeki dan bahagia disamping keluarga tercinta. Kami anak-anak sentiasa sayangkan kamu. Love You Bunda !!


Kepada sesiapa yang nak plan beli SR ni. Tak mahal. Kirenye berbaloi sangat dengan rasa yang sedap dan memang akan berpuas hati. Mesti tidak kecewa. Lagipon setahun sekali kan.

No comments: