Saturday, February 27, 2016

JODOH itu Rahsia Allah

Aku kembali. Banyak urusan duniawi nampaknya kebelakangan ni. Terlalu sibuk. Entertain dan membantu orang tersayang sekeliling aku. Struggle utk diri sendiri terkadang jadi terlupa. Nampaknya aku lebih rajin untuk menulis malam ni. Tak tau mana datang kekuatan. Banyak untuk diceritakan utk jadi diari diri sendiri.

Ye. Aku menjadi lebih tabah. Lebih tabah mcm mana? Lebih tabah dan tenang jika dikaitkan dengan org yg tidak sepatutnya dikaitkan lagi. Aku lebih relaks utk mendengan jika terdengar. No heart feeling at all. Memang sesuatu yg bukan mudah utk menjadi tenang seperti sekarang. Sebenarnya masa dan keadaan membuatkan kau akan lebih kuat dan melepaskan segala rasa sakit dan segala kepayahan yang ada. Paling utama. Diri sendiri yang terus berusaha utk meneruskan hidup tanpa rasa itu lagi. Aku bangga dengan diri sendiri. Bangga dengan pencapaian keluar dari rasa dan kepayahan yg selama ini sebati dengan diri ini.

Tentang hati. Ianya dirawat sendiri mengikut peralihan masa. Hati semakin tenang. Semakin banyak ruang utk difikirkan utk diri sendiri dan masa akan datang. Syabas kepada diri sendiri. Tentang JODOH itu rahsia Allah. Aku salah seorang hambaNya hanya mampu berusaha yg lebih baik utk diri ini.
 
 
love,
combiemohtar

No comments: