Monday, December 27, 2010

ahad yang memenatkan


ok.meh nak citer ni hari ahad yang semalam aku wat ape.ok pepagi lagi gi kedai mak.tolong mak kat kedai.alhamdulillah boleh tahan org nye ramai.x menang tangan jugak di buatnye.kesian jugak kt mak sebab die sorg jek yang masak kan.aku tolong wat air jek.nk tolong masak nnti ade org x dtg lagi la kedai mak aku jwbnye..hihihi..sebenrnye bukan nak citer pasl kat kedai mak aku.ni nak citer yang len.semalam ktorg tutup kedai awl sebab nk kua gi bli barang sekolah adik aku.kat mane lagi yang byk barang sekolah kan.ktorg gi angsana jek la.

dh siap2 sume nk kua,biase la sebelum masuk kete,kene posing dulu kan.
dah hasilnye sepeti di bawah ni la yek.kire muke suci lagi la.
sebab peluh blum kua lagi kan.yek la baru nk ku.

aku pon kene posing jugak la.mane boleh adik aku sorg jek kan.
mak aku pon posing jugak tapi x uploag gmbo nye.sbb dh macam byk sgt kan..

aku suke gmbo ni.sebab aku paling putih dari adik aku.,ahaha...jahat kan.
ok dh,masuk kete sumenye..nnti kene tinggal lak..


last picture sebelum masuk kete..nnti abh bising lak lmbt sgt kan..
cheeeseee...comel x??


ni time dalam kete la.abah gi jumpe kawan die sekejap.jadi aku pon amek mase lan posing sket ngn mak aku.dapat jugak la kami snap sekeping dua.tp cukup la sekeping jek.yang len sume same jek kan.gmbo kami jugak..ngeeee.

ok.dah nk masuk angsana ni.biase la adik aku iboq membuat liputan dengan meluasnye kan.bgus sbb die rajin snap gmbo ntah ape2 kan.ok la tu..masuk jek cari parking 1st skali kami gi makan kat mcD.di sponsor oleh mak..aku makan spicy chicken mc deluxe.ok dah kenyang..

kat mcD angsana.org mcm semut sumenye,ramai nak mati.
dlm tgh mkn2 jumpe lak sepupu makan kt belakang aku..hehe

makcik ni tgh tgk barang mane yang sale la tu.nk di smbarnye.
tp die x beli pon kt uo angsana,gi tesco jugak..

kat angsana yang dapat di beli untuk adik aku:
-beg sekolah rm59.90
-tudung & baju sekolah canggih rm39.80
-kasut sekolah jenama converse rm125.90 (percuma stokin)
-alat tulis + sampul buku rm45.80 (campur barang aku jugak la)
TOTAL: RM 271.40

*sebenarnye dh terlari bdget.sebab kasut makin lame makin mahal.ingtkan cam time aku dulu murah2 kan..hihi..skang sume barang naik.kalau adik aku ni malas jugak blaja xtau la nk ckp ape..bakar jek sume brg sekolah yang aku blikan kot..huhu


ok dah settle jek bli barang sume.dah dpt pon sume yang nk di beli untuk adik aku.ktorg kua dari angsana.kul 7 jugak la kua dari angsana.tu kire cepat la.sebab beli bju,sebelah nye kedai kasut n bag.memang senang la kejenye kan..hihi..

ktorg bertolak gi tesco,bkuit indah pulak.mak nak bli barang2 untuk kedai & untuk kat rumah.aku ni memang keje mengikot jek la.barang aku xde beli pon.tolong mak shopping jek la jwbnye..



ni kononnye aku tengah sibuk mencari barang n tolong mak aku pilih barang la ni.x perasan lak adik aku snap gmbo.beriye-iye mukenye pegang minyak bunga matahari kan.kui2..ok la minyak ni bagus tau.kalau simpan dlm peti ais pon,minyak nye x beku..



kami beralih ke lorong cari beras pulak.sedang memilih beras yang paling murah untuk makanan angas kat umah tu.kesian ang x makan nnti.tapi kami beli beras wangi la.dh dpt yang paling murah untuk angsa kt umah.untuk tuan angsa punye beras pon dh dpt jugak.beredar lagi la.


yang ni aku xtau la kt lorong mane kan.tp yang penting penuh la 1 troli barang mak beli kan.
dh settle sume,gi la lorong untuk mengira kan.abes dekat 300 hengget jugak mak beli barang sume.


ok ni dh kire window shopping jek la.tengok2 jek.dh x beli.duit dh abes..hehe
pastu sumenye gi timbang berat badan n tinggi sekali ngn bmi..terkezut aku berat ku naik semula..haha..bmi x balance..TQ.. =)


last mak nak bergmbo ngn doremon kt bwh tu.layankan jek la.comel mkcik peluk doremon kan..
hehe..dh tersangat la penat kan..balik2 kami kemas2,mandi n trus makan.sebab dh lapo kan..org punye la sibuk tgk bola,kami gi shopping la..

tp kire bangga jugak la ngn malaysia.3-0 tu kan..Malaysia memang boleh la..
selesai sumenye aku smpul la buku adik aku.bukan men byk,naik sakit pinggang di buatnye..selesai smpul sumenye pukul 12.30..time to sleep..zzzz


No comments: