Thursday, March 03, 2011

Rahsia Bulan Islam


Ni nak share lagi 1 ni..tadi ade member kt fb tag application ni..so sbb kan xde keje kan..cecube la membuatnye..orang kalau tgh xde keje nk buat,abes sume boleh jadi di buatnye..pantang ade bnde baru kan..so application ni la yang aku try wat tadi..pastu die suh masukkan tarikh lahir kite la..then die trus convert ke bulan islam..pastu die kua la cmni..yang kt bawah ni..

rupe2 nye saye lahir bape bulan syawal la..8 Syawal 1408..selamat mak x bg name syawal..hehe..patot la asek suke jek beraya kan..pastu asek suke jalan jek..haha..rupenye lahir mase bulan raye kan..mau x excited..haha...dh convert ni,die bg lak kite punye result la..ape sbnrnye sifat peribadi kite ni..


Syawal : perwatakannya keras, hatinya keras..dia tidak suka dikalahkan oleh orang lain.Hal ini membahayakan hidupnya,oleh itu ibu bapanya perlulah mendidiknya dengan betul bagi menghilangkan tabiat buruknya itu. Jika tidak kehidupannya menjadi susah kerana perangai keras hatinya, dan dia selalu bergaduh dalam hal mencari rezeki.

Ulasan aku la, rasenye hati aku ni jenis yang lembut la..bukan keras sebenarnya. dan hidup aku,rasenye tak mmbahayakan orang len & x mmbahayakan diri sndiri jgk la.Rasanya ibu bapa mendidik aku dengan baik skali..haha..ish seriusly la,aku bukan jenis yang keras hati..aku ni jenis yang lmbut hati sbnrnye..ha,yang bab last tu mcm btul jek kot..yang ni mmg btul la..psl cari rezeki..tp gduh ke..hahhaha..agknye kot..

Moral nye,ni untuk suke2 jek..xde sape pon tau perangai kite yang sbnrnye..manusia kan,mcm2 boleh berubah,xkire la lmbt atau drastik perubahan nye tu. susah nk di jangka manusia ni..kite ingt die tu baik,tp sbnrnye xsgke die bukan yang sebaik kite sgke..ha cmtu la..mknenye kite mmg x kenal orang tu sbnrnye..n susah nk kenal org dgn baik..even ko dh bertahun2 kenal die..perangai brubah2 kan...ni cume untuk sesaje jek..baik atau buruk diri kite,kite sndiri yang mencorakkan nye..jgn salahkan org len kalau diri kite ubkan yang terbaik... :)
p/s: ingtkan cam nk tulis sket jek..rupenye dh cam ceramah lak..panjgang lebar dh rupenye..ni la giannye kalau dh start menaip ni..mcm susah nk benti lak..hahahahahaha..kalau ade pape yang best,nnti di share lagi k...

No comments: