Saturday, August 06, 2011

Dont Trust Anyone


sila ambil pengajaran ye semuanya. ada tak korang-korang semuanya kenal kawan2 atau pon orang2 yang sebegini. sangat terlalu awal percaya seseorang, dan sangat terlalu awal untuk semuanya. untuk aku, jawapan nye ye,ada..tahniah kepada aku sebab jumpa ada kawan yang mcm ni. kesian sebenarnye pada die. sebabnye sangat percaya kan orang yang sebenarnya kaki belit,penipu besar dan sewaktu dengannye la.

motif si kaki belit itu tak tau ape puncenye. ntah ape yang di sakitkan nye pon aku xtau. tak senang duduk agknye kalau orang lain x bergaduh,tak bermasam muke,tak memecah belahkan orang. ye,itu la jenis orang si kaki tipu dan pembelit ini. yang kawan aku ni pulak sebab dah suke kat budak tu. jadinye ape yang orang tu ckp men percaya jek la. 

yela,orang tengah sayang kan,jadinye ape yang kesayangan die cakap tu die percaya je.walhal x sampai sebulan pon kenal orang tu. aku x mintk pon die percaya kan aku. memang susah kalau orang dh letak kepercayaan yang sangat besar pada orang yang die sayang. jadinye kene tipu bulat2 pon die akan percaya. 

aku ni bukan la kawan paling rapat die, tapi rasanya die dh kenal aku kot. memang aku ni mulut jahat, eh tapi setakat nk melagakan orang bukan jenis aku la. dan lagi satu, buat ape aku nk buruk kan ko, watpe aku nk burukkan si kaki penipu tu. aku cakap semuanya betol. aku x dpt ape la aku nk buruk2kan orang. ape kelebihan yang korang ade? rasanya aku bersyukur kot ape yang aku ade sekarang ni.

baik aku buat hal aku la. sekarang ni lantak la ape nak jadi pon kat korang. selagi kite tegur maknanya kite masih sayang kwn kite,tp lepas ni kalau malas nk ckp,mknenye dh menyampah la tu ea. sukati korang la nk buat ape pon. dan aku x kisah aku dilihat sepertinye yang jahat kt sini. tak kisah,yang pnting aku tau kebenarannya. 

p/s: beringat sebelum terkena. dan lagi satu, jang bertindak mengikut emosi. kaji dulu. betol tak orang yang ko percaya tu memang cakap jujur,takde belit2...


1 comment:

fyza said...

marah bebeno awk..kat sape jah oiii..haha