Monday, August 22, 2011

Persiapan Raya ! Korang dah ke?


kalau bace title pon sume dah tau kan.mestila tengah tanye persiapan raya korang.skang dh 22ramadhan.sekejap je masa berlalu kan.lagi seminggu je lagi kite nk sambut hari raya aidilfitri.tak sabar rasanya.tahun ni lebih excited dari tahun2 yang sebelumnye.mungkin faktor dah bekerja mmbuatkan aku excited.hehe..rase mcm byk sgt plan yang nk di buat untuk cntik kan uma,lauk,kuih raya..mcm2 la..

meh nak kongsi sket ape yang aku dh ade sepanjang shopping di bulan puasa ni la..setakat ni baju raya cuma ade 2 pasang je. 1 sama dengan family.kirenye memang baju tema setiap tahun bersama family la.1 lagi baju tema bersama encik kekasih la pulak.heee..ntah jadi ke tidak agknye.rasanya kalau ade duit lebih nak la tambah lagi sepasang baju kurung.boleh la beraya sakan kan.kalau xde,alamatnye paham2 la pakai jek baju raya tahun lepas.heeee...kedua2 kain di sponsor oleh abangku sayang..encik Khairulazhar bin Mohtar.. :)

ok settle bab baju.sekarang beralih ke kasut pulak.sekarang ni kasut baru ade 1 je. tu pon blum mengguna duit sy sendiri.en Mohtar yang belanja.TQ abah sebab belanje sy.haha..aku ni kan,dh besar n dah keje sendiri pon tetap mintk abah belanja.ni bukan sesaje mintk tau,tp abah dapat bonus.jadinye itu la bahagian ku.heeee..

hari sabtu yang lepas,aku dpt 2 handbag dari encik kekasih..sudah ade limit harga ye untuk aku.tp aku tgk kan byk sgt sales,jadinye limit harga nye boleh mmbuatkan aku dpt 2 handbag.rezeki2 jgn ditolak kan.heee..TQ encik kekasih sebab belanja sy handbag yang sgt cntik.kesian kamu tunggu sy memilih dgn cerewetnye.syg kamu sgt2..tp sy bukan materialistic tau.die memang dh janji nk bnje sy,jdinye sy terima dengan senang hati..pemberian yang sgt2 di hargai...

lepas tu baru la aku bli wallet pulak.ha yang ni aku beli sendiri pakai duit aku.dh mcm xde orang nk sponsor rasenye.heee..encik kekasih pon diam jek.jadi la kn,die dh belanja handbag,wallet ni aku pakai duit aku la pulak.heeee...

so skang ape lagi ye yang aku blum bli...ha,rmbut ni dh mcm kak limah,rsenye kene rebond bagi die lurus ..heee..akan di usahakan la ni..mintk2 dpt la kan.yng ni rasanya modal sendiri la.spnsor2 penting sume dh melaburkan duit pada ku..heee.. kalau ade duit lebih nk beli kasut lagi 1, nk nk bli baju lagi 1.pastu cukup la.

duit raya pon kene stanby jgk ni.dh la bala2 tentera ramai yang menanti. ramai pulak yang beranak nye.hee..sediakan je la duit kn untuk diorg.time hari raya la nk bersedekah kan untuk diorg..ha,jgn lupe lauk untuk uma,kuih raya,air ape nk di jamu untuk orang.haih,byk lagi rupenye.ingtkan sikit jek lagiii...

KUAT SEMANGAT !!!!!


No comments: