Wednesday, January 06, 2016

Amnesia




Mampukah aku hadapi hari yang akan tiba?
Laratkah diri ini memikul segala beban yang ada?
Redha kah diri ini?
Kuatkah diri ini?

Aku harap
Aku harap
Aku harap
Aku sangat berharap
Segalanya tidak membebankan aku setiap hari

Kau tak akan larat kalau setiap hari begini
Kau tak akan faham kenapa aku begini
Sampai bila pendam perasaan ini sendiri

Aku bukan seorang yang kuat
Aku bukan seorang yang tabah

Tapi
Aku perlu kuatkan diri ini untuk mengharungi harinya
Kemana hendak aku lari
Kemana hendak aku bawa diri

Walau jauh sekali pon aku bawa diri
Bayang-bayang tetap menghantui

Kalau
Esok pagi aku bangun tido
Aku jadi amnesia tetapi hanya kenangan dan memori bersama dia

Kalau
Aku bole padam segala kenangan macam tu saja
Kan senang

Tapi tak mungkin
Mustahil

No comments: