Monday, September 06, 2010

Kehujanan..Kebasahan..Kesejukan


Tadi keluar je dari office hujan pon turun dengan lebatnye..Padahal dah lame ujan kan.Sbb aku duk dalam office so xtau la ape yang terjadi kt luar office..nak tunggu ujan benti macam lambat jek kan..Aku dengn cnfident nye meredah hujan tu untuk sampai ke rumah dengan cepatnya..Ape lagi lepas jek scan card kt guard,aku siap memakai helmet dan menunggang motosikal dalam hujan.hehe..Baru jek separuh jalan semua baju dan badan aku dah basah dah dek kene hujan.Dah nama pon hujan kan,xkan la kering pulak kan..hihi..


Tu baru separuh jalan tu dah basah sume baju,seluar dan sewaktu dengannya..hihi..Dengan berbekalkan semangat untuk sampai ke destinasi ku iaitu rumahku,aku bertekad membawa dengan perlahan dan slow nye..Sbb tkot jalan licin kan..Darling pon dah berpesan bwk moto pelan2 sbb jalan licin..hihi..Sebab dengar cakap darling la tu yang aku bwk dengan berhemahnye,.Pdhal badan dah gigil2 n sejuk tu kan..Tapi nak wat cmne kan,xkan la aku nak benti plak.

Kalau aku berhenti mesti orang akan pelik.Watpe la aku nak berhenti sedangkan aku dah basah segalanya..hehe..Dengan tidak memikirkan masa lalu,aku teruskan perjalanan untuk smpai ke rumah..(amek ayat nabil sket)..Akhirnya aku sampai di rumah dengan selamat dan basahnya,,hahah..Nak wat cmne kan,kenderaan tak berbumbung..

Hasil daripada kehujanan dan kebasahn,aku dapat la kesjukan yang terlampau.Balik2 jek aku terusla mandi takot demam plak kan..Dan sekarang aku sihat sbb mandi dengan cepat.Ni dah malam pon hujan tetap turun walau pon renyai tp kalau nak gi kedai nek moto blh jadi basah jgk bajunye ni,.hihi

p/s: bila la aku nak pakai kereta ni,banyak2 kan la bersabar dan mengumpul duit.Doakan la aku ye.. :)



No comments: