Saturday, September 18, 2010

Raya bersama kawan2..


ha entry ni aku suke..sebab beraya sakan dengn kengkawan & kekasih hati..tp xde gmbr lol..hihi..xpe la yang penting dah ade dlm kotak pemikiran dan dah ada di dalam hati ku ini..wah,combie ke yang berkata2 ni..haih..geli jek kan..

raya kedua..kalau beraya dengan kawan2 dan kekasih hati ni memang beraya malam jek la yang paling sesuai sebab sejuk sket..xde la panas terik.cuma masa je terhad..x lama kan..raya kedua aku menunggu kedatangn Abdul Rashid untuk membawa ku berjalan2 ke rumah kawan2 nya..tapi malam tu die amik aku lmbt sebab Raffi gi amek tunang die dulu..Pas diorg smpai rumah aku,kitorg bergerak pergi beraya rumah Raffi pulak..lama jugak la beraya rumah raffi sebab sambil tgk tv kan..citer Zombie Kampung Pisang..ahaha..kalakar habis..ok checkpoint kedua pulak pergi rumah kekasih hati la..dapat makan ketupat..hehe..kami beraya malam tu ber4 je..aku dengan kekasih hati,raffi dengan tunangannya..ehehe..so raya kedua kami sempat pergi 2 rumah je..esok kami memeruskan perjalanan semule..

raya ketiga pulak ramai askar2 yang join..yang ade malam raya ketiga untuk gi beraya aku,kekasih hati,le'o,pudin,upiet,paliey,abu,aron,aim,lukman,raffi,asyik..sangat ramai dan meriah la malam tu..kami start checkpoint pertama gi rumah tunang raffi..lama kami kat situ sebab tgk tv lagi ni citer Jumamji pulak..kami dapat makan Bihun Goreng..sedap..hehe..tang makan mmg sedap jek..selesai cehckpoint kedua,kami bergerak ke rumah upiet pulak kt kampung melayu..ni rumah awek si paliey la pule..lama jugak berheni kt umah upiet sbb dorg sibuk tgk tv jgk..haih..lepas umah upiet kami balik la..ni pon cam semalam jugak dapat dua buah rumah jek...

raya keempat,aku dah start naik keje..xcuti panjang aku..sebab sayang blum ade AL kan..ok malam tu kami pergi beraya umah awek wan abg pulak..umah ida..yang ni pon ramai jugak yang ade...memule aku,acet,wan,paliey n upiet jek..pastu dtg ekin,ayu,amat,ijan n alil plak..lepas gi beraya umah awek wan,kitorg gi open house umah amat pulak..ade mkan2 kan,laju jek la diorg pegi..hehe..last skali sekali lagi aku beraya umah raffi sebab ade yang malam tu yang blum beraya umah raffi..jadi konon teman sekali la tu..hehe

raya kelima aku dah start beraya dengan kwn2 satu kelas mase sekolah menengah pulak..yang join aku,acid,leo,fyza n haidee..memule kitorg gi umah faizal..dapat makan soto..time tu sun2 plak datang menmabh kan ahli..kitorg gerak gi umah zizah plak..datang tmbh pulak makmur..zizah masak mee goreng..sedap tp pedas..hehe..then kitorg gi umah aton plak..last sekali kitorang gi umah fyza kite terus anta fyza balik kami beraya sekali la..dengan kengkawan check ponit nye x lama sangat..hehe..

raya keenam pulak,mala tu aku,leo,mira,acid,lukman plak gi beraya..memule gi umah lukman..dapat makan mee goreng..tak sgka lukman pandai masak..sedap jugak mee goreng die..hehe..tp thun lepas lukman masak x bpe nak sedap sebab bihun die keras..hoho..sorry lukman..gurau jek..pas gi umah lukman kitorg beraya umah Amy Amira pulak..dapat tgk baby akak die..comel..rambut lebat..macam nak sikit jek rmbut die..umah mira lme jgk la sbb tgk gmbo kwin akak die..budak dah kua kami baru nak tgk gmbo kwin die.hhiii..pastu mak die pulak bukak citer Gelora Di Hati Sara..aku dah la minat citer tu..tgk pon malam tu mcm x fokus n xde feel jek..Pastu kami beraya ke rumah cikgu jep pulak..meriah betul ckgu jep bercerita..anak die baru 6 orang jek..baru katenye kan..hihi..last skali dorg anta aku trus beraya umah aku skali..

kire setakat ni tu jek la rumah yang aku beraya..cume smpai raya keenam jek..pastu dah penat duk umah,blk keje jek penat trus membongkang..hehe...

p/s: dah kepenatan menaip ni..berhenti la dulu yek.nnti akan ku update lagi..bubye..


No comments: