Friday, April 29, 2011

tabah/pasrah/redha

apa erti sabar?
apa erti tabah?
apa erti mengalah?
apa erti redha?

susah nya benda ni untuk aku terima..
even dh berapa lama dh lalu, tapi aku still mcm ni lagi.
aih, bila la nak pulih sume ni?

btul la kan, mmg susah untuk kite lupekan orang yang kite sayang..
susah nak lupekan orang yang kite pernah kenal..
susah nak lupekan saat2 indah sebelum ni...

tapi tu sume tinggal kenagang..
kenangan ni la yang aku x boleh nak lupekan..
susah nye nak lupekan sume ni..
peritnye tak de sape yang tau..
sakitnye cume aku saje yang menanggung nye..

bila la agaknya akan pulih untuk aku?
bila la kebahagiaan itu milik aku selama nye?

mungkin 5 bulan?
mungkin setahun?
mungkin 3 tahun?
mungkin jugak 5 tahun?

harap-harap benda ni cepat la pulih untuk aku..
aku dah cube sedaya upaya..
bukan aku tak cuba, tapi susah sangat untuk aku lupe..

p/s: harap2 cepat la pulih..kalau orang boleh buang dengan cepat kenangan tu, kenape aku x boleh kan..aku kene kuat untuk lupekan dan hadapi ape juge..aku kene kuat...tp kenangan n memori buatkan aku lemah semula..marah dan sakit aty pun ilang skali..hadoi..susah nye..








3 comments:

~aniz~ said...

be strong combi...i've gone through this situation to0...da 1thn da....syg tu xpnh ilg...x mgkn akn lupe...nk xnk kne wt3 xtau je... kuat tau dear...

Shahrul Huda Mohtar said...

thanks aniz..akan cube sedaya upaya..

~aniz~ said...

chaiyok3!! u can!!