Wednesday, May 11, 2016

Mengidam Ayam Tandoori @ Restoran Syed Alwi Gelang Patah


Assalamualaikum. Malamni nak bercerita pasal makanan. Tapi sebelum tu nak tanya dah ganti puasa ke belom? Aku sedang gigih untuk ganti puasa. Biasala dh nak masuk ramadhan ni kan. Kena sedar diri banyak sgt ponteng dulu. So aku masih berbaki 5hari ganti puasa. Cadangnya nak straight minggu ni nak puasa ganti. Semoga dipermudahkan. 



Macam biasa la. Malam2 pukul 1am aku kena start keter untuk amik adik aku iboq balik keje partime dekat rr. Sebab kakak syg adik gigihla jugak bersengkang mata xtido utk amik adik dia. Kalau dh tido, hi hi bye bye la nampaknya nak amik adik. So lepas amik adik je terus berdesup utk sahur. Tekak ni mengidam ayam tandoori syed alwi. Nampaknya perjalanan dipermudahkan walaupun jam menunjukkan pukul 1pagi. Ayam Tandoori Syed Alwi ni memang sedap. Jarang mengecewakan. Rempah die memang banyak n rasa.. Sebabkan mengidam, terus la sahur sekali. Selalu tak sahur pon, semalam pon makan roti 2keping sapu dengan "sambal sundal"



Nampak tak siapa yang teman aku sahur dekat mamak. Mesti la si iboq sebab dia baru je aku amik. Dh memang plan nak pergi syed alwi, aku siap bawakkan adik aku tshirt utk dia tukar lagi. Xkan la nak pegi dengan baju uniform dia kan. Kesian pulak. Tp nampak tak siapa yang beriya makan tu?



Alhamdulillah hajat mengidam da selesai. Sudah dapat apa yang dicari. Boleh bersahur begini. Tidak akan terfikir lagi. Permintaan isi perot ni kekadang bole la dilayan. Makan roti sardin, megi goreng, telur mata, ayam tandoori, air teh o ais dengan air limau RM20.70 Ok la kan. Mana nak dpt murah lagi. Si budak ayam tandoori pulak mahal kan skang. 


Ok dh bole tido dengan tenang. Harap dipermudahkan esok hari utk berpuasa ganti. Gigih dan gagahlah seorang diri. 


love,

combiemohtar

No comments: