Thursday, October 13, 2011

KEPERLUAN atau KEPUASAN / KEHENDAK



selamat hari khamis untuk korang semua. mari kite tnye pendapat.. men teka teki pon bes jgk ni kan.sebab nye bos pon x masuk arini. (sedap la ko combi,dok goyang kaki,goyang kepale)...hehe... ok sebenarnya nak citer ni. ce citer...sekarang ni keperluan ke kepuasan yang di cari oleh kite ye. kalau sy lebih utamakan keperluan. sebabnya itu adalah asas kan. contoh nya duit la kan paling senang untuk kite bercerita. 

ok kalau aku la kan. kalau ade duit lebih baru la kite boleh pk kan pasal kepuasan diri pulak. tp memang akan di utamakan dalam bab keperluan la pulak. tp ade jugak manusia yang mementingkan kepuasan kan. sebenarnya pada aku la, kene dahulukan keperluan dulu, nanti baru la timbul kepuasan dalam diri. tak gitu? ye jek aku ni bebual kan. kekadang diri sendiri pon mengejar kepuasan dulu.. adehhh  T.T

nak citer lagi la, aku ni jenis suke tambah barang. aku x berkenan langsung org yang suke tukar barang. lain la kalau barang tu same jenis,mungkin akan di tukar la. nak buat ape bebanyak kan. contohnya nak tukar ke hp canggih, jadi hp sekarang ni perlua la di tukar kan. ganti la. tp kalau nk bli barang kereta tp nk jual hp kan mcm pelik bunyi nye kan. btol x. sebabnya itu adalah barang yang lain jenis. kalau cmtu barang kite xkn bertambah la. takat tu jek la kan. tu la sebabnye orang cmni mementingkan keperluan. x pk mase akan dtang.

kalau bersabar sikit lagi,pasti ade jalan keluar untuk menyelesaikan masalah yang ada kan. btol ke tidak?ni kalau jenis x reti sabar,memang susah la kan. kalau di nasihatkan pon xnk dgr,mintk pndgn pon die memang dh ade jawapan. jadi nye xpyh la mintk pndgn kan. baik ckp jek.heee..

emosi hari ini lebih sket. sebabnye seseorang mencetuskan rasa ketidak puas ati ku. hahah. sukati la nak buat ape pon.cdgn aku pon dh di tolak, jadinye pndai2 sendiri la. dh besar panjang dh kan. tau mane yang baik dan buruk...

RENUNG-RENUNG KAN DAN SELAMAT BERAMAL 
:)


3 comments:

nOr_2211 said...

yes...sy pn mau komen disini...sy mmg jenis utamakna keperluan dr kehendak atau pnting kn kepuasan...selalu nya mmg manusia ni akn buat keputusan tu dlm ms singkat & x pk sgt ape jd akn dtg..baik la kite pk2 bia kasi masak br buat keputusan hehehe...x gitu cik com kite? sy sgt setuju ngn hujah awk diatas ini...klu jns org nk sgt mntk pndapat tp beno nye dia da ade keputusan dia sndiri..jd buat ape la kite nk buang air liur kite kn merecik2 bebual bersungguh2 hehehe...ok sekian huraian sy :)

combiemohtar said...

puan norizan: sy sgt suke komen awak. kan buat penat air liur je kite bg cdgn.tp sbnrnye die dh ade keputusan.jadnye cdgn kite tu mmbzir jek la kan...

nOr_2211 said...

pjg x hujah sy...hehe...sekian...