Tuesday, August 03, 2010

Rutin Setiap Bulan

Date: 03 August 2010
Day: Tuesday
Time: 11:20pm

Huarrrgh..(ni bukan nangins tau,tapi ni tengah mengeluh kepenatan). Selepas seharian bertungkus lumus menyiapkan kerja kat office.Yela bulan ni 7hb kan hari sabtu, so kene wat gaji awal sket ari jumaat la. Alhamdulilliah la tadi sume nye dah settle kan. Akhirnye dapat jugak la sy menghabiskan semua kerja, habis kire gaji sume staff, kire epf, socso and PCB.

Bulan ni gaji sy sikit la Sbb 2hari sy MC. Pastu 1.5hari sy Unpaid Leave. Sehari tu sbb sy sakit, tp gi klinik xdapat MC.. :) Padan la dengan muke aku kan. Ingatkan dapat la MC. Rupe2 nye x dapat. Hampeh jek. Mb sbb ramai kot patient time tu. Tak pon MC punye surat dah abes. He.. Logik ke tak ek alsan tu.. Xpe la yang penting dah lepas.

Lagi setengah hari yang aku ponteng tu sbb aku jadi penyorak merangkap personal assistant kepada Abdul Rashid bin Abu Talib sebab die ajak aku gi teman die men futsal. Aku walau ape pon yang die ajak aku mmg nak gi jek. Tu yang aku ponteng keje tu. Padan la ngn muke aku lagi kan...Pastu gaji sikit nak mengeluh plak.

Pastu kan nak cite ni, sebab semalam aku tak sempat nak update blog ni, yang semalam punye citer aku nak citer malam ni jugak pon blh kan..Kire qada' la ni kan. Semalam aku amek half day lagi, sebab gi interview kat company dalam PTP. Adus,aku ingtkan company tu ade office yang betul2 office la kan, rupenye company tu dalam cabin jek. Aku macam xbersemangat jek nak interview semalam. Tapi ku gagahkan jugak sebab ade peneman di kala suka dan duka ku..heheh..Tapi mase masuk dalam cabin tu sgt sejuk la, tapi dapat kat lua die bukan men panas berdenting lagi la. Boleh hangus duk kat lua cabin lelame kan.. Aku interview post Finance asisstant. Tak tau la dapat ke x kan. Yang penting kite dah mencube kan. Rezeki jek la mane yang dapat.

Tapi kalau dapat, duk dalam cabin tu blh ke aku ni keje? Erm,tapi org len dah lame keje dalam cabin tu pon ok jek, aku jek yg mengade kan..:)..kalau dapat and die adjust gaji sgt cntik,ape lagi aku bedal la..Skang ni tgk jek la mane yang dpt kan. Kalau xdpt mmg stay jugak la kt company skang ni.

Ok la dah puas membebel rasenye. Chow :-

No comments: