Monday, May 16, 2011

lidah tak bertulang

salam untuk semua nya. hari ini isnin yang sangat mmbosankan. mood untuk bekerja nampak gaya nye tak muncul - muncul sampai ke petang. sangat dahsyat kan mood ni. sampai dah habis waktu bekerja pon mood nye tak datang-datang jugak. tak tau la ape dalam kepale otak ni fikir. susah jugak kan kalau kite sendiri tak tau ape masalah dan ape yang kite fikir sebenrnya. 

kenapa orang senang sangat nak cakap sayang ek? dan kenape orang senang jugak lupa apa yang telah di lalui selama ini ? rasa pelik tak kalau ada orang yang cam tu ? apa agaknya dalam fikiran diorg ek? mungkin mudah rasanya menabur janji, mudah rasanya mengatakan sayang , dan mudah jugak lupakan apa yang dh jadi. biase la memang betul pon, kan lidah tak bertulang. senang je nak cakap sume tu. tapi nk kotakan janji yang dah di cakap susah kan. 

kenapa la ada orang yang camni ek. kadang-kadang orang tu terus berubah jadi orang lain kan. seolah-olah kita x pernah kenal pon die tu camtu perangai nye. korang pernah tak jumpe orang cmni. sama ad masa kita kenal die, die tu bukan jadi diri sendiri atau pon sekarang ni die bukan jadi diri sendiri. hanya orang tu jek yang tau cmne diri die sebenarnya kan !

kadang-kadang orang ni x pk kan benda yang die buat akan menyakitkan banyak pihak . die x pk sume tu ek. macam xde perasaan kesian pon sikit. cakap pon men lepas jek. nak cakap orang cmni mmg x abis smpai bila2.. susah nak ckp. sebab aku sendiri dah terkena. memang betul la pengalaman ni mendewasakan kita kan. pengalaman ni mengajar kita erti apa itu kesilapan. apa itu kebahagiaan. apa itu kedukaan. apa itu kesakitan. kalau orang yang belum mengalami pengalaman cmni, die susah untuk memahami nye. 

p/s: mood sekarang tidak keruan. tetibe ter emosi sebab melihat status dan page orang yang tidak berkenaan!




No comments: