Friday, May 06, 2011

Saya Sayang Emak Saya

assalamualaikum..
semua orang mesti sayan emak masing-masing kan..tapi kan kenapa ramai sangat berita sekarang ni yang dera emak, yang bunuh emak, yang rogol emak..macam-macam lagi la.macam dah tak de perasaan jek semuanya kan. siap ada berita yang boleh tengok jek kawan die pukul emak die. manusia ke binatang tu ek ! pelik la sekarang ni. sempena Hari Ibu ni, rasa macam nak story sikit la pasal emak aku..
namanya Hasnah binti Abd Razak..


"emak, terima kasih lahirkan org kt dunia ni.dah 23 tahun org jadi ank emak.rasanya byk sgt bnde yang buatkan emak sakit ati kan..dah byk sgt pengorbanan yang emak buat untuk mmbersarkan org,dari tadika,sekolah rendah,sekolah menengah,zaman universiti dan sekarang sudah bekerja..rasanya sampai bila2 pon x akan dapat untuk nk balas jasa emak dan pengorbanan tu..walaupon org ni dalam kategori anak yang degil, tp mak tetap sabar jek.(tak tau la smpai x sabar agknye)..cmne la hidup org kalau mak xde.. emak jugak la sebgai kawan,sbg penasihat dan sbg teman untuk bercerita. terima kasih jugak sentiasa ada masa org dlm kesedihan, down, kesulitan.."


segala kesulitan yang emak tanggung, dia simpan sendiri untuk memberikan kasih sayang yang tak berbelah bagi untuk kami.. harungi segala kepayahan untuk membesarkan kami adik beradik..Ya Allah, mmg x terbalas la jasa dan pengorbanan emak selama ini..


"SAYA SAYANG EMAK SAYA"
*hargai dan berjasa la kepada ibu kita selagi dia masih ada*


Duhai apakah gerangan budi balasan
Bagi insan melahirkan, membesarkan


Bercucuran airmata bila mengenangkan

Betapakah besar budi ibunda berikan

Siang malam menderita
Hingga entah bila
Sungguh besar pengorbanan
Ibunda berikan


Tiada bahagia jika tiada

Doa puja restu

Syurga itu telapak kaki ibu

No comments: