Saturday, July 09, 2011

Koleksi Buku | Dr HM Tuah Iskandar al-Haj

tetibe rasa macam nak share jek ngan korang semua buku motivasi yang aku beli. skang ni rasa nk buat koleksi untuk buku2 motivasi lak. yelah, dari awal tahun sampai sekarang aku mcam jiwa kacau je,jadinye cuba amik inisiatif sendiri untuk pulihkan diri sendiri. ternyata sedikit sebanyak buku2 ni sebenrnya membantu aku merawat hati.

jom tengok buku ape yang aku dh beli. cume beli dua buku je. dua2 dari Dr HM Tuah Iskandar al-Haj. panjang kan nama die. akal die pon panjang macam nama die jugak. pengalaman die pon banyak macam nama die jugak. bestnye kalau jadi nye kan..


ok ni buku petama yang aku beli la dalam tahun ni. tajuk die Buat Sampai Jadi. tajuk jek dh gempak kan, dalam die lagi gempak. best bace die tau. banyak cerita Dr ni cerita kan kat kite. selalu nye kalau buku macam artikel kan, tapi yang ni lain. Dr ni sendiri menceritakan. real la macam die tengah cakap ngn kite. tak ke syok tu. memang x bosan lgsung la.. aku memang jatuh hati la ngn buku ni.. dah khatam pon aku baca nye.

lepas tu, aku beli buku ni pulak. ni la buku kedua motivasi kedua aku beli. yang ni pon berkaitan aku jugak tajuk die ni. sebabnye jiwa tengah kacau kan. jadinye memang memerlukan motivasi la. nak pegi jumpe kaunselor macam segan gitu kan.hehe... buku ni belum khatam lagi. tp permulaan nye pon dh best la. ni memang pasal wanita jek la. memang best la.. tunggu buku ni abes baca dulu la baru beli buku lain pulak.

p/s: kita kene merawat hati sendiri kan. sebab orang lain x boleh nak rawat hati kita ni. jadinya perlulah Buat Sampai Jadi untuk Membina Hati Bahagia.


3 comments:

nOr_2211 said...

blh pinjam.... hehee....aku nk cr buku "amalan ibu ketika mengandung"ngeeee

combiemohtar said...

awak punye buku kene untuk ibu2 mengndung. nnti kami kawen,boleh pnjam buku tu pulak kat awak. hehe

norizan said...

br nk cr nt....haha...koleksi br mjlh Pa&Ma la kn