Saturday, February 11, 2012

Azura 2012 | Neelofa Yang Cun Melecun


selamat pagi semuanya. mari la hari sabtu ini menceritakan preview yang aku tengok wayang semalam. tetibe macam jadi peng"komen" pulak dah kan. xpe la kita mencuba menyatakan hasrat hati apabila menonton sesebuah filem. tak gitu. hehehehe...

ok,semalam membuat plan untuk keluar tengok wayang bersama-sama chinta-chinta saya yang tersayang Puan Saliha, Cik Hafizah & Cik Amy Amira. Puan Saliha la yang beria-ria mau tengok citer AZURA ni. jadi layankan saja la. sebabnya nak tengok kan lakonan neelofa yang baru berlakon filem ni kan. 

ok, memula aku rase citer ni memang keje die nak promote Neelofa memanjang. memula je die punye intro memang dah menunjukkan sosok Neelofa yang cun melecun tu la. die punye badan ya ampun,cantik nye.ok aku tengah berangan kalau badan aku macam Neelofa. kalau pempuan tengok Neelofa je dah rasa macam terkesima, apatah lagi laki-laki yang mata keranjang kan.heee. tp memang cantik badan die,perfect !!

ok,pada aku jalan cerita AZURA ni ok la. tapi macam xde klimaks sangat la. konflik pon macam kurang je. belum terasa konflik tu betol-betol menusuk ke kalbu, tetiba macam dah settle. ha,camtu la yang aku rasa. tempat penggambaran kat luar negara memang menakjubkan. siap ade Eifel Tower lagi. (bila la agaknya nak ke sana)... pastu slanga si akak Zack tu macam melampau sangat. speaking english, tp macam sebijik-sebijik perkataan nya. memang gedik sket la. meluat nak dengar. sebenarnya citer AZURA ni banyak part yang kelakar dari sedih pada aku la. kelakar tengok pelakonnye.heee. Si ayah Zack si Afdlin Shauki yang kalau tengok muke die serius pon macam lawak. ni la pengaruh die memang pelawak BOBOI kan.heee. Si Nekwan Zack pulak yang berpakaian sangat over,kemain lagi sebab duduk luar negara kan. Si pengarah pulak ade jugak menyibuk masuk 1 scene. tp cumil la die punye scene. memang sekejap je la. tapi memang banyak kelakar la citer ni. yang x boleh blah tu, arwah mak & ayah AZURA, macam x sepadan je gitu kan.heee. xpe la,yang penting enjoy jugak la citer ni. 

ok dari 5 bintang, citer ni aku bagi 3/5 bintang je la ye. kalau ada yang nak tengok AZURA tu pegi la tengok. marilah kita sokong cerita Malaysia. pasni nak tengok The Chronicle la pulak. macam best jek. aku suke kalau ada kuasa-kuasa ni. 



No comments: