Wednesday, February 22, 2012

Girls Day Out | Secret Recipe

ok kali ini nak bercerita pasal outing bersama kesayangan lagi. sepatutnya entri ini harus dikeluarkan pada hari isnin. tapi sekarang sudah hari rabu. takpe la kire boleh la kan. lambat dua hari je. kerana bekerja dan kalau masa free je akan di buat entri baru. kalau ada keje mau kene pepah dengan bos sebab dok mengadap blog je kan.


ok kali ini destinasi kami ke Secret Recipe kat Jusco Tebrau City. sebenarnya tujuan asal mau pergi tengok layang-layang.tapi ini bukan cerita layang-layang terputus tali,tapi hujan itu anugerah dari Allah sudah mencurah-curah ke ladang gandum. jadinya terpaksa dibatalkan dan kami melencong ke Jusco Tebrau. :)


nak masuk SR ni sebenarnya Cik Amy Amira yang teringin sangat. sebabnya die lapar sangat. jadi kami masuk la menemani die. kekonon nak suruh die pesan makanan yang heavy la untuk die. jadinye kami macam pesan benda-benda biase je. tekak pulak mengada dan gatal nak makan kek. 


last-last si Mira pon tak jadi nak makan apa-apa. die pon pergi pilih kek jugak. sebenarnya semua nye makan kek. kekonon mengada la tak nak makan spgethi or apa-apa yang heavy kan. ok la sume makan kek. adil kan.


di tengokkan mira yang lapar sebenarnya. tapi kan si leo pulak yang over membeli dan memesan makanan. tak padan badan kecik,tembolok ya ampun..heee. ada bela ke ape ko ni leo. ok la kirenye dapat jugak la kami merasa yang die order extra tu ek.heeheheh.. :)


macam biasa la makan-makan jugak. ambil gambar sudah tentu. rugi tau kalau tak amik gambar. sebabnya nak update kat blog bercerita je takde gambar tak best kan.hehe.. jadi aku menggunakan henpon chokia ni saja untuk snap gambar-gambar kesayangan aku semuanya :)


lantak la apa orang nak cakap janji kami bahagia. semua ni kaki mencapap. pantang nampak kamera sumenye terus beraksi kan. syabas la kawan-kawan ku yang fotogedik bukan fotogenik ye. jangan nak perasan. hihi. rupenye termasuk aku. lupa pulak :p


seperti biasa la,sudah ada gambar solo,mesti la gambar berduet pulak kan. oleh kerana fyza duduk sebelah aku dan leo duduk sebelah mira, memang susah sket nak amik gambar sume orang masuk la kan. jadi ikot turn la kan. yang penting kami 1 meja yang sama. :)


ni je gambar yang dapat kami ambil bersama. cukup la untuk buat kenangan kan. memang hidup kami berempat je. takde kawan lain. kesian kan kami. semuanya taknak kawan dengan kami. 


inilah antara hidangan yang kami pesan.Chocolate Indulgence,Brueberry Cheese,Baked Cheese, Carrot Slice, Choc Fudge dan air yang semuanya best-best la. aku snap gambar air aku je Ice Blended Cappucino. sedap bangat. berpatutan dengan harganya la. :)


currypuff die pon sedap dan enak. boleh tahan la kan makanan kat SR ni. sapa tak kenal kalau kek kat SR. sume orang suke sebab sedap dan menarik kan. 


ok selepas makan mesti la kene bayar kan. untuk 4 orang punye makan total nye RM 80.60. ok la kan berpatutan. ada tambah-tambah lagi kan. itu pon memang dah kenyang. sekejap plate beralih ke tempat orang lain. sekejap beralih lagi. yang penting dekat tempat sendiri susah la nak jumpe kek sendiri. melainkan kek mira yang Carrot Slice macam kurang laku untuk kitorang. leo kate mira tekak orang tua. ko marah leo mira,aku tak cakap.hehehe.. 

ok la bluek.bluek.bluek untuk mira,leo dan fyza. nanti kite keluar lagi ea. pasni nak makan ape pulak. pastikan seseorang lapar dan nak masuk kemane makanan,kami pasti akan ikut tanpa segan silu dan bertanya apa-apa. :)

..SAYANG KORANG SEMUA..

Published with Blogger-droid v2.0.1

No comments: